dijous, 7 de febrer del 2013

El valor d'una piulada

M'encanta Twitter. I cada cop més. Per a mi, és una aventura apassionant en la qual sé on començo però no sé mai on acabaré. Quantes coses noves descobriré i aprendré. De vegades, m'he d'aturar abans de morir per infoxicació.

En aquest indret hi ha gent per a tot. És ben cert que hi ha molts usuaris que, amagats darrere d'un àlter ego, aprofiten l'espai per piular una bajanada rere altra. Ara bé, també he de dir que n'hi ha de molt bons: perfils crítics amb la societat què, carregats d'ingeni i creativitat, aconsegueixen autèntiques meravelles en menys de 140 caràcters.

Com hem comentat avui a classe, Twitter és una eina molt potent per a les empreses, especialment els mitjans informatius. D'una manera rapida poden tenir un feedback amb els espectadors i saber què està tenint més èxit. Així va fer el programa El Intermedio quan, l'endemà d'un fet que va generar gran revolt a la xarxa, va oferir allò que l'audiència volia. Desig complert.

A l'entrada d'ahir vaig escriure que, entre d'altres recursos, havia conegut el web Twubs, una eina que permet buscar etiquetes hashtags de Twitter (incís: hashtag ha estat recentment escollida paraula de l'any 2012 als EEUU). D'una manera senzilla podem veure les diferents piulades que han anat a parar al mateix calaix, i si ho volem, podem fer-nos membres d'aquest per seguir de prop les novetats.

La meva investigació m'ha portat un pas més enllà i he descobert que, a més de fer-nos membre del hashtag, podem registrar-lo. Això no vol dir que passem a convertir-nos en el propietari d'aquest, sinó que quan el registrem podem configurar la pàgina de manera que aquell qui hi arribi sense conèixer de què es tracta, pugui informar-se fàcilment del significat.

Què millor que fer la prova amb el hashtag que hem començat a utilitzar per a l'assignatura? Doncs bé, aquest és el resultat: 


Si us sembla interessant i us agrada podeu fer-vos membre (cal registrar-se). Si voleu, seguint aquest link també podeu afegir al vostre bloc un gadget, com he fet jo al marge dret. Si teniu algun dubte sobre com afegir-lo m'ho podeu preguntar i intentaré resoldre'l.

Vols saber més sobre Twitter? Consulta el manual #socialholic

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada